Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Tuesday, March 16, 2010

> prawn olio pizza hut



setiap kali aku makan di pizza hut, menu wajib aku order adalah Prawn Olio...
sedapppppp.....
dan baru aku tahu adam pun gemar jugak..

kalau makan memang licin la pinggan tu, satu pun tak tinggal..
dengan cili-cili kering tu pun aku bedal...

macam mana nak masak menu ni ha...
ada sesiapa tau resepi dia... meh la share dengan aku...

#update: dah try buat prawn olio. sila klik di SINI untuk resepi.

4 comments:

fahmi ibrahim said...

prawn olio memang sedap... tapi aku lagi suka carbonara tu...

:: HUSNA :: said...

fahmi: carbonara tu tak pernah cube lagi... ;]

nur said...

prawn olio resipi sendiri

- udang (buang kulit)
- sosej ayamas (hiris nipis dan goreng)
- 1 labu bwg besar (dadu)
- 5 biji bwg putih (ketuk dan cincang)
- cili padi (hiris)
- kiub pati ayam maggi (hancurkan)
- garam/gula
- stgh sudu teh italian herbs (mc cormick)
- cendawan

cara
- tumis bwg besar n bwg putih smpai sedikit perang and naik bau.
- masukkan cili padi, udang,
- masukkan garam, gula, kiub pati ayam dan italian herb ketika air udang belum kering. kalau dah kering, bubuh sedikit air. sikit je utk hncurkan grm n gula.
- pastu letak spageti, sosej and cendawan. kacau rata.
- hidang dgn cheese powder.

:: HUSNA :: said...

thanks nur. nnt saya cube resepi u ni..

Iklan LR