Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Saturday, March 27, 2010

> cubaan pertama

cubaan kali pertama aku masak soto sendiri-sendiri. sebelum ni bukan tak pernah, cuma masak bersama dengan org lain contoh mak atau kakak aku. hubby puji sedap cuma sup kurang masin. itu perkara kecik. masukkan lagi garam. masalah selesai. menari kegembiraan aku dibuatnya.. hahaha... adam pun makan dengan banyak jugak. habis satu pinggan mangkuk kecil.

satu yang lecehnya masak soto ni rencah dia yang banyak tu.
satu-satu nak kena buat...



mula-mula rebus nasi himpit. sambil tu goreng soo hon.



lepas tu buat telur dadar. bukan mcm telur dadar biasa tu. campur tepung gandum sikit. dan goreng tanpa minyak sedikit dan nipis2. dah kekuningan angkat dang gulung. baru gunting nipis2.

kalau rajin boleh buat begedil. kalau malas tak payah buat, masuk je kentang dalam sup.



goreng kacang tanah pulak. ini untuk yang suka kan kacang sahaja. kalau takut jerawat tumbuh sila abaikan.

jangan lupa goreng bawang merah. yang dah siap pun ade jual. tapi tak berapa best.



potong pula daun bawang & sup. akhir sekali buat sambal kicap kasi lagi umpphh...

semua dah settle, gabungkan semua bahan di dalam mangkuk. jangan lupa masukkan sup ayam sekali.



okey. selamat menjamu selera....

8 comments:

a d r e y n i e e l i s y a said...

alahai..
lapar plak tgk taw...

Puteri Satu said...

peberet akak soto nih... tapi sampai la ni tak tahu nak buat rencah sup tu... selalu belasah buat sup ayam je...hiks...

Aqma eUcaLypTus GurL said...

terliur la plak.... teringat soto kat serdang yg sedap tuh...

:: HUSNA :: said...

adreynieelisya: cpt2 pegi cr makanan.. ;)

:: HUSNA :: said...

kak puteri: jgn tak tau saya pun belasah sup ayam jgk... hehe

:: HUSNA :: said...

aqma: kat serdang de soto sedap ke... tp jauh la pulak serdang ngan shah alam ni...

Dimple said...

wah! Diam diam punya bakat sih lo. hehe. minggu depan aku datang umah ko ek. mau soto satu bijik cenggini ok. hehe.

:: HUSNA :: said...

dimple: biasa2 saja tu... msk boleh.. rasa belum tentu sedap... hahaha..

Iklan LR