Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Monday, March 22, 2010

> bagaikan saudara sendiri

sabtu dan ahad lepas kami sekeluarga balik kampung aku kat perak.
aku memang boleh dikatakan kerap balik kg. kalau boleh dalam sebulan mesti nak balik. kebetulan hari sabtu tu jiran mak aku adakan majlis pertunangan untuk anaknya. anak jiran tu kawan sepermainan aku masa kecik2 dulu.

kitaorang ni kalau ada jiran2 nak buat kenduri, tak kisah la kenduri ape pun, insyaallah kalau takde hal penting anak2 jiran yang tinggal luar dari kampung mesti balik. kitaorang ni dengan jiran2 dah di ibaratkan macam saudara sendiri. jiran2 ni la yang tolong ape2 yang patut masa kenduri. amalan gotong royong masih diamalkan. apa2 berita jiran2 ni la yang akan tau dulu. pulak tu rumah kami semua dekat2.

jiran2 mak aku semua aku kenal.. dari anak yang sulung depa sampai anak yang bongsu, insyaallah semua aku kenal jugak. ye la dari kecik aku duduk kat situ. lahir pun kat situ, kalau tak kenal mau nak kena pelangkong dek orang kg. hehe..


gambar aku yang cun di majlis pertunangan tersebut.

No comments:

Iklan LR