Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Sunday, March 7, 2010

> Muara Ikan Bakar



malam semalam hubby ajak dinner kat muara ikan bakar, tg. harapan, pelabuhan klang. tepi laut...
baru pagi ni nak update... balik semalam terus tido kekenyangan. hihi..
aku dah byk kali jugak makan kt sini. opismate pon prnh belanja kat sini. dulu masa bujang dok sekali ngan kakak, 2-3 kali jugak dia bwk mkn kat sini..

kat sini seafood korang kena pilih sendiri... ade satu tempat khas utk pilih seafood yg korang suka... mcm pilih ikan kat pasar basah tu... pastu dia akan timbang berat dan tanya nak masak ape seafood yg korang pilih tu... nanti dia kasi resit tulis ape yg kita order... then korang balik ke meja makan, nnt ade pelayan dtg tny nak order ape lagi... kat situ baru la korang tambah order macam nasi putih ke, nasi goreng ke, sayur, air minuman, or ape2 lagi la korang nak mkn...
jom tgk aku pilih menu ape..


sotong bakar
2 ketul jer aku amik... tgk macam besar, sekali dh kena bakar jadi kecut... tau amik lagi seekor...


udang goreng tepung


siakap tiga rasa...
masa aku pilih dalam hati aku ckp boleh habis ke ikan besar ni.. 2 org je nak makan ni... takde saiz kecik... semua besar2... nasib baik kitaorg boleh habis kan...


pas tu hubby order satay. 10 cucuk jer..

cadang nak order tomyam dgn sayur... tapi takut tak boleh habiskan.. karang membazir pulak.. cukup la tu kan..


aku rasuah belikan adam mainan supaya dia boleh kusyuk main moto ni. nanti senang aku dan hubby nak makan... tapi....
tetap sama... tak reti dok diam.. jalan sane, jalan sini.. aku dan hubby malas dah nak kejar2.. biarkan ajer... tengok dari jauh je mana dia pegi... kalau2 dh jauh sgt dia pegi dah tak nmpk dari pandangan mata, baru aku pegi turut dia... panggil balik ke meja... nanti2 dia buat lagi.... macam tu la sampai hbs makan... aduhai adam...





malam minggu kat sini memang ramai org.. penuh la restoran tu.. tapi jgn risau meja pon banyak.. korang boleh pilih meja yg bawah bumbung atau takde bumbung... kalau yg takde bumbung tu syok sikit... ade angin dari laut... tapi kalau mcm nak hujan jer baik korang pilih meja kt bwh bumbung...

kalau nak pegi better pegi awal.. semalam kitaorag kuar rumah kol 6, nak dekat kol 7 sampai sane.. itupon dh penuh meja.. maghrib boleh solat kt sini jer.. surau disediakan...




No comments:

Iklan LR