Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Tuesday, July 21, 2009

> nak ikut mama


ptg semalam pas balik keje
singgah jap kat kedai
nak beli bahan2 untuk dimasak malamnya
aku mmg macam ni..
kalau plan nk msk mlm tu
balik keje baru beli bahan2..
aku tak beli banyak2 mcm setengah org..
ade org beli untuk seminggu terus kan..
aku tak..
nak masak baru beli...
sbbnye bile kemalasan aku dtg
mmg tak berasap la dapor tu kan...
kang habis layu sayur2 yang aku beli tu..

alkisahnya..
bila aku nak turun keta je..
mula la si adam tu nak ikut..
aku malas nak bwk dia..
sekejap je pon aku nk beli brg tu
biar dia tggu dlm keta dgn abahnya...
lg pon tempat ikan + sayur2 tu kan basah...
leceh la nak dukung bagai kalau bwk dia kn...
dah aku tak bagi tu...
mula la....



meraung la jawabnya...
biarla... malas nak layan...
biar abah yang pujuk...



nasib baik makan pujuk jgk budak ni...
hihi...

YANG BAIK JADIKAN TELADAN
YANG BURUK JADIKAN SEMPADAN

11 comments:

Diamilikku said...

alesha pulak..sesape nak kuar..pakai tudung ke pakai baju cantik2 ke..semua dia nangis nak ikut...sampaikan tetamu yang datang visit umah akak pun dia nak ikut tau...
memang budak2 nih pantang kan..nak berikut je kejenya...

Tukang cerita said...

hahhahaaaa......
kelakar saja si adam ni....
tp, semua berbudak macam tu lah husna...
anak akak pun sama jer...
:)

DaliaLiyana said...

budak2 mmg suka ngn mak dr bapak...nape ek??
mst sbb bapak ni garang kan?? huhu,,
dalia pun lebih selesa ngn mama dr ayah...ape2 mst citer kat mama..anak mama la katankan....:)

kirana said...

aku jenis tak reti beli byk2...selalu list beli utk 2 hari jer..tu pon kdg2 ada terbuang gak sayur layu tak masak

ninie said...

alahai siannya adam....kena tinggal jap ngan ayah dia...

kucingorengemok said...

haha rumah kita org pun ada itik belon tu! takyah kan adam, kita dah tua ni pun tgk itik tu rasa sejuk skit hati, hehe

neezareef said...

burung pet2 tu kan hr tu ade bli kt paso mlm
skai bebudak ni pomen abis bocor dah belon dia x bunyi lg dah..huhu

:: HUSNA :: said...

> diamilikku <
--------------
alesha tak takot org ek...


> TC <
-------
anak akak pon camtu ke..
serupa je kan budak2 ni

:: HUSNA :: said...

> dalia <
---------
org kata anak laki mmg rapat dgn mak
anak perempuan rapat dgn abah...

> kirana <
aku pon sme ana..
kdg2 beli jer...
pas tu x masak
dh layu buang...
membazir je kan...
:)

:: HUSNA :: said...

> ninie <
---------
ala tggl skjp je pon..
nangis je lebih..
huhu

> KOG <
-------
auntie KOG pon main itik tu jgk ke?
itik ke burung?

:: HUSNA :: said...

> neeza <
---------
husna pon beli kt psr mlm...
1 seringgit...
home made tu...
kejap je angin dia dh kurang...
hihi

Iklan LR