Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Thursday, December 31, 2009

> bye-bye 2009, hai-hai 2010



lagi beberapa jam kita semua akan melangkah ke tahun baru 2010,
ape2 yang baik ditahun 2009 dijadikan teladan,
dan yang buruk di jadikan sempadan...

kalau cite psl tahun baru mesti org kaitkan dgn azam...
mesti ke kita kena buat azam pada setiap tahun?...
mungkin perlu.. untuk motivasikan diri kita sendiri...
untuk kehidupan yang lebih baik dari sebelumnya...
insyaAllah...

Monday, November 16, 2009

> reunion x-classmate SPM 1997

dulu masa SPM,
aku sekolah kat kat SEKOLAH MENENGAH TROLAK, PERAK...
tahun ni dah 12 tahun aku tinggalkan zaman sekolah...
kwn2 1 kelas pon ramai yg aku dh lost contact...

tp baru2 ni kitaorg arrangekan reunion...
nak kumpul balik member 1 kelas...
ni 1st time kitaorg arrange....
so far, yg join x sampai separuh pon...
huhu... sedihhhhh....
ramai x dpt join sbb de hal lain...
xpe la kan...
lain kali kita buat lg ye....
layan je la gmbr member2 aku dihari kejadian...

lokasi: KFC subang parade
tarikh: 7 november 2009
masa: janji 1 petang.... tp ramai yg dtg kol 3 petang termasuk aku..... hahahaha






aku n hubby (adam sibuk main playground...)


norihan's family... (x bwk anak, tggl dgn bibik kt rmh. anak 4 org)


a'on family


hajariah's family


chu-a's family (ni pon x bwk anak. anak sorang jer)


junaidi's family (anak sbnrnya 2... lg soran sape ntah pinjam... hihi)


mijan's family


pa'e family


hidzir n tunang

> resepsi di changkat jering, perak

cite kawen adik aku tu lg ye...
hehe... x hbs lagi rupenyer...
tanggal 1 november 2009 telah berlangsung majlis resepsi bagi pihak lelaki pulak....
kitaorg pegi lebih kurang 6 buah kereta....
tym berarak tu hujan turun...
tp xle lebat sampai basah kuyup...
renyai2 gitu....
hujan rahmat......



2 orang pengapit ni, dua2 adik aku....
pengapit terjun.... dah xde sape yg volunteer...
semua makcik2 jer yg ade....





kat bwh ni gambar rombongan dari pihak kitaorg...
jiran2 mak abah aku n sedara2 dari kampung turut serta..





habis majlis tu kitaorg chow nak balik ler....
tp singgah kuale kangsar kejap...
hubby aku yg beria sgt...
nk mkn laksa & cendol kuale katanya....
sbb hr tu pernah singgah makan laksa kt kuale tu...
ummpphhhh.... sedappp...
tu yang nak repeat tu...



singgah kat masjid ubudiah, kuala kangsar....
solat jap ye.....
masjid yg selalu kat poskad atau kad raya kan....
mmg cantik masjid ni....





Friday, November 13, 2009

> Labbaik Allahumma Labbaik....



alhamdulillah pada 23 oktober lalu kakak sulung aku dan suaminya selamat pergi ke mekah untuk menunaikan rukun islam yg ke lima itu...
baguskan muda2 lagi dh dpt rezeki nak kesana....
kiranya skrg dh nak dekat 3 minggu dorang disane...
sepeninggalan beliau ke mekah aku diamanahkan utk menjaga kesemua anak2 dorang...
4 orang semuanya... empat2 perempuan...
yang paling kecik 5 tahun...
paling besar form 4...
alhamdulillah... semuanya ok...
xde masalah...
insyaallah kakak dan abg ipar aku akan tiba di malaysia pada 7 december ni...
semoga semua urusan haji dorang disane dipermudahkan dan beroleh haji yang mabrur....
amin...

kat bwh ni gmbr masa dorang nk berangkat dulu...
tempat: kompleks tabung haji kelana jaya
tarikh: 23 oktober 2009, jumaat
masa: dari 6.30 ptg ~ 10.00 mlm










gambar bawah ni la kakak yang aku maksudkan tu...
kakak aku yang sulung...
ROZAINAH MOHD AMIN



bawah ni pulak gambar abang ipar aku...
ZULKIFLI ZAMBRI



ni gambar kakak aku dgn kesemua anak2nya...
time raya aidilfitri lalu...



act... tahun ni 3 orang family aku pegi menunaikan haji...
lagi sorang abg ipar aku jgk...
suami kakak (syida) aku yg no 2..... AHMAD SYAUQIE MOHD KHARIP
abg syauqie pergi dengan adik, mak, sepupu dan 2 lagi mak sedara...
pergi pada 4 november lalu....
semoga dapat haji yang mabrur jugak....
doakan selamat pergi dan kembali....




abg syauqi (pakai kopiah) dan adik beliau
check mn yang patut before daftar...


Thursday, November 12, 2009

> main air

lepas majlis kawen adik aku tu...
soknye... kitaorg pon gotong royong ler mengemas rumah...
basuh ape yg patut... sapu mana yang perlu...
kira balik semua pingggan mangkuk yg dipinjam...
dh beres semua keje...
we all gi mandi air plak...
lgpon dh lame x berendam kan...
ingat badak sumbu jer berendam.... hihi..
bile cecah jer air....
wow.... best giler... sejukkkkkk....
segar satu badan....

adam pon suka...
memula tu takot jgk dia nk cecah air...
bile dh dpt masukkkk....
bukan main lagi....

sungai ni terletak kat felda sg. klah, sungkai...
ntah aku pon xtau pe nama sungai ni...
lata bongsu kot...
nak pegi dari rmh aku lebih kurang 15 minit kot naik keta...
kena lalu perkampungan org asli dulu...
mencabar....

















sori gmbr mama adam xde ye....
atas sbb keselamatan tak dpt nk publish....
ahaks....

> purple day


ni ke pengantinyer....
no..no..no...
bukan2....
bdk 2 orang ni x cukup baligh lg nak kawen ye...
hihi
dua2 anak buah aku...


ke yang ni pengantin?
hihi...
malu ai.....
ni pengantin lama namanya... ahaks...
saje pinjam pelamin kejap...
nk mengimbau nostalgia lama... hehe..


yang ni baru kompom pengantin on that day...
tema kaler di hari kejadian ialah purple...
atas permintaan pengantin...
we all pon sepakat satu family pakai baju purple...



FADZILAH & AZARUL
adik ipar aku ni orang taiping, perak...
dekat jer... sekapal jgk...
yang lebih mengejutkan dorang ni pernah 1 sekolah dulu2...
tym sek rendah...
kecik jer dunia kan...
balik2 tang situ jgk...


pengantin tengah control ayu..
huahuahua....
aku pon dulu2 malu2 gitu jd pengantin...


pengantin bersama anak sedara & adik2 aku yg lain...
purple...purple...purple....


hehe... sib baik de jgk gmbr aku....
walaupon bkn dgn pengantin...
biasa la kan... tuan rumah...
bizi sikit... x sempat nk bergambar....


last... gmbr satu family...
tu pon x cukup... de yg tido la... berehat la...
dh penat la katakan....
mak & abah aku pon dh tukar uniform dah.......
pengantin pon same...
ok...
dah habis cite...

> nikah time

korang layan dulu gmbr2 kat bwh ni ye...
nnt aku cite sape yg menikah ni...



a







pengantin perempuan ni adik aku... FADZILAH
betul2 adik bwh aku....
dh mmg turn dia kawen pon...
majlis nikah ni berlangsung selepas asar pada 17 okt 2009...
(maaf ye terlewat sikit berita ni disampaikan...)

yang nikah kan adik aku & pasangan dia ni abah aku sendiri...
menggeletar abah aku... hihi..
bukan pengantin yg gigil...
tukang nikah pon same... huhu...
kirenye 2nd time abah aku nikahkan anak sendiri...
masa aku, abah wakilkan tok kadi jer....

soknye pulak majlis persandingan...
nnt aku post pasal hari tu pulak ye...
next entri...

Iklan LR