Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Monday, May 25, 2009

> rutin harian

hari ni aku nak jawab ujian bulanan (TAG) dari cikgu Ina... doa... hehe
6 soklan kesemuanya...

soklan2 nye ialah:-

1. Bilakah kali terakhir anda cuci toilet?
hari sabtu lepas... tapi bukan aku yang cuci ye... hubby aku.... aku dgr dia menyental time dia mandi... (konpom dapat markah sikit... jawab tak ikut kehendak soklan.... huhu)

2. Pencuci apa yang anda guna?
syampoo rambut / sabun basuh kain / ape2 yang boleh mengeluarkan buih.... wakakakaaaa.... ni kes kalau pencuci toilet aku habis ye...
aku jenis yg tak kisah sgt psl brand.... aku rembat jer mn yg patut... asal nama dia pencuci toilet.... sengihnampakgigi clorox pon aku guna... senang sikit nak tanggal kotoran degil tu...

3. Dalam seminggu berapa kali anda mop lantai? Kenapa?
paling kurang 1 kali seminggu... tu pon tggu time weekend... kalau weekend tu aku ade hal.. aku forward minggu depan ye...
tapi kalau bab vacuum sampah.. ni mmg aku rajin sikit... boleh dikatakan everyday aku buat...
oohhh ade lg soklan... kenapa ye?.... sbb utama dah tentu2 untuk kebersihan... kalau tak mop... hitam ler tapak kaki kami anak beranak....

4. Apa tugasan terakhir anda menjelang malam?
aku nak abaikan soklan ni... kepala aku buntu.... blur

5. Apa menu hidangan makan malam anda paling simple?
roti...
gardenia... enak dimakan begitu saje.... (sila baca ikut irama...)
lagi simple kalau tak mkn mlm.... keh3

6. Minuman anda selalu buat waktu pagi?
aku suka teh o ais... walaupon awal pagi aku mmg suke ais.... tp aku tak buat ye... minum kat kedai sajo.... peace selamat stok gula aku.....

7. Sebelum tido, apa yg anda suka lakukan?
menonton... tapi aku ni jenis yang senang sgt2 nak tido... kalau kepala dah terletak kat bantal... 1-2 saat aku dh boleh.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
tu yang kadang2 tu semua cite aku taktau endingnyer......


ok. dah siap... cikgu sila semak ye.... aku nak tag org2 bertuah kat bwh ni plak ye... kalau rajin korang buat... kalau mls korang abaikan aje... takde sape kesah...... huahuahua......

dimple
ima
kak nurul /tukang cerita
ana / kirana
kak su / diamilikku


YANG BAIK JADIKAN TELADAN
YANG BURUK JADIKAN SEMPADAN

3 comments:

Diamilikku said...

alaaaaa...
nape ada nama kak su di situ...
huhuhu..kijam oooo

Dee said...

rajinnyer mop lantai..meh mop umah akak skali..hahaha..

:: HUSNA :: said...

> diamilikku
ala.. kak...
suke2 je.. xnk buat pon xpe..
sy x kijammmm...
:)

> Dee
kak dee... tu rajin sbb terpaksa...
:)

Iklan LR