Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Thursday, May 7, 2009

> boleh settle ke

aku puasa hari ni... puasa ganti merangkap puasa sunat hari khamis... puasa tahun lepas yg aku tinggal x ganti2 lg ni... ni baru nk start qada... sempat ke ha?... tengah bulan 8 nanti dh start ramadhan... tinggal bape bulan jer lg untuk aku langsaikan hutang puasa tu... mmg liat sungguh nk mulakan puasa... ingat nk mkn aje kejenyer... korang tau aku tggl bape hari thn lepas.... 10 hari... tu belom campur thn sebelomnyer yg aku x sempat qadakan.. ade 8 hari... thn tu aku bersalinkan adam.. lg 3 hari nk puasa... alamatnyer mmg thn 2007 tu aku x puasa langsung... so thn 2008 aku try ganti balik 30 hari yg aku tinggal tu... sebelom ramadhan thn tu menjelma aku dpt dapat ganti 22 hari jer.. balance 8 hari lg tu aku fwd thn ni la.... so campur punya campur total 18 hari... aku dh puasa bulan 3 hari tu 1 hari... lg 17 hari... kalau aku dpt puasa penuh hari ni balance akan jd 16 hari la.... fidyah tuk 8 hari yg aku x sempat settle kn tu pon x byr lg.. satu hari = 1 cupak beras = 670 gram. untuk kes aku aku kena byr fidyah 8 cupak beras.. nk byr lebih pon boleh kira sedekah...

aku dh kira2... ade 15 minggu dari sekarang untuk sampai 1 ramadhan.. aku kena ganti puasa sekurang2nyer 1 minggu 2 hari... hari isnin dan khamis... x boleh miss2 dah... itu belom tolak waktu bendera merah lagi...

insyaAllah aku akan cuba sedaya upaya untuk langsaikan hutang puasa tu x kira walau macam mana sekali pon... boleh aku diet skali kn.... 3 in 1... puasa ganti, puasa sunat & diet....

moga2 aku diberi keimanan dan kekuatan dlm melakukan ibadah Allah

p/s: sapa2 yg belum ganti puasa... cepat2 ganti ye... jgn mcm aku last mnt baru nk ganti...


YANG BAIK JADIKAN TELADAN
YANG BURUK JADIKAN SEMPADAN

2 comments:

fiezabaiduri said...

jom sama² ganti puasa.

woo..cepatnyer nak raya dah eh.

:: HUSNA :: said...

> fiezabaiduri
bai pon blom settle lg.... hihi

Iklan LR