Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Monday, July 13, 2009

> buah tempatan


weekend lepas kami sekeluarga balik kampung hubby di pahang.
kebetulan timing balik kena pada musin buah
apalagi… makan buah sajork le kejenye
mmg best…
balik shah alam tapau lg satu kotak
hehe

RAMBUTAN
kalau mkn rambutan memang ralit…
susah nak berhenti selagi buah tu ade
kalau diberi pilihan antara rambutan kuning dan merah
aku lebih suke rambutan kuning
tp kali ni rambutan kuning tak berbuah la pulak…


DUKUNG
kacukan antara duku dan langsat
so jadi la dukung…
betul ke ek…
aku suke jgk buah ni
kalau dapat yg takde biji lancar je makan
kalau tergigit biji dia
aduhhhh… pahitnyer…



SALAK
buah ni mmg byk kt rmh my MIL
tiap kali balik sane mesti ade untuk di bawa balik
my FIL siap boleh jual lagi…
betapa byknye buah ni my FIL tanam
salak ni takde musim kot
sbbnye sentiasa jer ade kat kg tu…





DURIAN
raja buah ni
ohhhh…
byk tol aku mkn durian balik pahang hari tu
sedap hingga menjilat jari
hihi…

7 comments:

Diamilikku said...

bestnyaaa makan buah..
kak su tgh berpantang nih...
suara dah hilang dek kerana buah2an itu..
batuk tak berenti..tunggu baik sikit baru nak makan balik..heheheheh

kirana said...

buah salakkkk aku suka..tp kat sini buah dia kelat sket kan..masa kat bali mmg borong mkn buah salak..sbb manissss..tak yah buat jeruk

Dimple said...

aduyai salak..tlg18x

ikiqzana said...

husna.. bak mai sini sikit. hehehe...

Fariena said...

bestnyer...2 2 kg ada buah yer...
tak balik trolak ker?
ada buah gak cuma x pasti ada lg ke tak jer la....

ninie said...

wah byknye buahan.... macam macam adaaa...

:: HUSNA :: said...

> diamilikku <
uhhh...
ingatkan kaksu dh pantang bsalin...
buat gempar je...
mkn buah ni kena berpada2...
hihi...
sib baik tekak ok lg
alhamdulillah

********************

> kirana <
yg pak mentua aku punya ni ok...
x kelat sgt...
klu tggu dia betul2 masak...
manis...

********************

> dimple <
nnt aku tolong ye
hihi
tp kena tggu la ye

********************

> fariena <
rmh kat trolak xde
rambutan baru nk berbunga..
durian lg la xde..
salak langsung xde pokok..
hihi...
this wk turn balik kg trolak pulak

**********************

> ninie <
hihi
mcm tagline astro kn...
:)

Iklan LR