Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Thursday, April 11, 2013

> ada orang order kek karamel pelangi

assalamualaikum dan selamat sejahtera.

cerita holiday di cherating aku sambung kemudian sebab nak tunggu gambar-gambar dari member hubby. gambar dari kamera aku ada je tapi tak banyak sangat.

Photo0423

sementara tu saja aku nak ceritakan tentang order pertama yang aku dapat bila aku dah berjaya membuat kek karamel pelangi. tapi cerita ni dah lama sebenarnya. cerita tahun lepas. hehe.

kek karamel pelangi ni memang popular kan. sesiapa yang belum pernah rasa kek ni baik korang cari cepat. kek karamel ni memang sedap. hubby aku paling suka. alif pun suka jugak, tok wan alif merangkap abah aku pun suka jugak. pendek kata semua suka la. tapi adam tak berapa suka. hehe. dia suka kek tu je. karamel dia, adam tak suka. adam bab-bab manis-manis ni memang dia tak gemar.

tentang order tu, macam ni ceritanya. bila dah jadi cubaan pertama aku buat kek ni, aku pun try le buat lagi dan lagi. siap adik aku bawa kat sekolah bagi kawan-kawan dia rasa. time tu adik aku praktikal mengajar kat sekolah menengah dekat-dekat dengan rumah aku. rumah mak abah aku sebenarnya. masa tu kan aku duduk kampung 4 bulan sebab hubby aku pergi training kat german kan. bila dah kawan-kawan cikgu dia rasa, maka ada yang dah jatuh hati dan terus nak tempah. kebetulan jugak time tu nak-dekat-dekat nak raya haji. so, memang ramai la yang meng-order. dalam 20 biji kesemuanya. mula-mula takut jugak nak ambil tempahan ni. ye la mana ade niat nak buat bisness pun, tapi dah orang nak order takkan nak tolak pulak. tak sampai hati rasanya.

malam sehari sebelum raya haji tu, aku dengan adik aku tu bersengkang mata tak tidur malam siapkan kek yang di tempah. sebab esoknya dalam waktu lunch dah nak hantar pada customer merangkap kawan-kawan adik aku tu la. 1 kek ambil masa untuk dibakar dalam 1 jam. jenuh jugak nak menunggu masak. nasib baik oven mak aku tak buat hal. ye la pasang non-stop dari malam sampai ke pagi.

aku jual pun takde la mahal sangat. harga biasa-biasa saja. harga ekonomi orang kata. hehe. keuntungan aku bahagi sama rata dengan adik aku. dapat la jugak rezeki untuk raya haji time tu.

Photo0424

No comments:

Iklan LR