Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Thursday, April 1, 2010

> budak zaman sekarang

anak-anak sekarang memang advanced kan. macam-macam diorang tahu. mengalahkan orang dewasa. ni satu contoh yang berlaku dipersekitaran aku. anak aku sendiri wei. masa ni aku tengah kusyuk lipat baju. sebab baju dah melimpah tak muat dok dalam bakul. tu yang terpaksa rajin lipat.



sekali tu terpandang adam tengah duduk depan laptop. dia tengah godek-godek sambil menyanyi dengan pitching ke laut lagu 'aku bukan superman by the lucky laki' kat youtube. memula memang hubby aku pasangkan. tapi bila dah habis aku dengar lagu tu play lagi sekali dari mula. adam ke yang tekan. terrer budak kecik ni cari button. ye la youtube kan kalau dah habis dia kena replay balik kan. takde auto play. ni mesti kes ushar aku guna laptop la ni... budak-budak kan belajar dari apa yang dia lihat.



IMG_5358



lagi satu bab telefon bimbit. adam tau sungguh macam mana nak unlock telefon aku. aku tak pernah ajar pun. kalau dah dapat kat dia, habis la dia tekan-tekan. entah siapa-siapa dia kol nanti.



aku masa umur adam, seingat aku.. mana la reti semua-semua ni. komputer dan telefon bimbit pun takde lagi zaman tu. budak sekarang, dunia IT ni memang kat hujung jari... macam anak sedara aku, dari yang besar sampai kecik semua ada akaun laman sosial.. kadang-kadang diorang yang ajar mak diorang pasal IT ni.... =)

8 comments:

violet VC said...

budak zaman millenium memg gini gayanye..terlebh advnce...=p

mamaaerish : said...

hik3... mmg milleneum kan?... wink

Dimple said...

hehe. macam akid. sendiri layan youtube. dari situ jugaklah dia tahu ABC, 123, dan kenal colour. tapi abi kena tengok tengok jugak. jap lagi dia pandai search XXxxxXXX. ngeri weh! hehe.

Diamilikku said...

wahh terer..alesha skrg tak pandai lagi..tau tekan2 keyboard jer..hehehhehe

:: HUSNA :: said...

violet VC: betul2..advance benda baik takpe... jgn sebaliknya

:: HUSNA :: said...

maaerish: =D

:: HUSNA :: said...

dimple: kena pantau selalu kan...

:: HUSNA :: said...

diamilikku: kak su, tak lama lagi pandai la tu... hehe

Iklan LR