Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Saturday, March 30, 2013

> cerita adam sikit, cerita alif sikit

assalamualaikum dan selamat sejahtera.

DSC00575

alhamdulillah sehari sebelum cuti sekolah aku dah selesaikan urusan pendaftaran adam untuk memasuki tahun satu tahun 2014 nanti. pihak sekolah beri tempoh sampai hujung bulan mac untuk urusan pendaftaran. lepas tarikh tersebut kena buat pendaftaran di pejabat pelajaran daerah. insyaallah adam akan bersekolah di Sekolah Kebangsaan Pekan Jaya, pekan , pahang. hatta semasa di pra sekolah ni pun adam memang bersekolah disekolah yang sama. senang nanti adam dah tau serba sedikit tentang sekolah dia. mudah-mudahan bila tiba tahun satu adam tiada masalah untuk sesuaikan diri.

macam tak percaya tahun depan adam dah masuk tahun satu. dah besar rupanya si abang ni. tapi badan je tak nak besar-besar. kecik macam tu jugak.

DSC00662

DSC01200

cara alif buat peace!. hehe. comelkan. budak-budak memang menghiburkan dengan keletah dorang. tapi selalu jugak buat mama bertukar menjadi singa atau harimau. hehe.

sekarang budak ni dah banyak cakap. tapi dengan kami sajalah, dengan orang luar dia jadi pendiam. kalau dalam kereta suara dia sajalah yang kita dengar. sibuk tanya macam-macam. itu apa? ini apa?

DSC00643

DSC01239

puding pemberian jiran sebelah rumah. balas bekas kek yang aku beri tempohari. niat aku takde nak mintak balas-balas pun. memang niat nak bagi jiran sebab banyak kuantiti kek tu. takut tak habis kami makan anak-beranak. lagipun bagi dalam bekas putih tu je pun. tak payah pulang balik bekas tu pun tak pe. tapi dah orang memberi, kita merasa la kan.

puding ni macam puding buah-buahan yang aku buat dulu. tapi jiran tak letak buah-buahan ganti dengan nata de coco. kuah puding pulak tak pekat sangat macam yang aku buat. just nice.

No comments:

Iklan LR