Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Thursday, April 2, 2009

> misi berjaya


ini bukan adam

alhamdulillah misi untuk memberhentikan adam dari menghisap puting telah berjaya... misi telah dimulakan pada hari jumaat 27 mac 2009. sehingga saat ini adam tidak lagi meminta putingnya itu.

langkah-langkah untuk menjayakan misi tersebut ialah:-
  1. memotong separuh getah puting (apabila anak menghisap puting yg telah dipotong, ia akan berasa janggal dan akan membelek2 puting tersebut beberapa kali)
  2. memberi susu @ air kosong (apabila anak merengek meminta puting tukarkan dengan susu atau air kosong)
  3. memberi biskut (kalau tak jln dgn memberi susu @ air tukar kepada biskut @ jajan)
  4. buat tak tau jer (apabila anak meminta puting buat2 tak dengar)
  5. leka kan anak (lekakan anak dengan selalu bermain dgnnya supaya anak tak ingat akan kewujudan puting)
  6. jangan berputus asa

sebab2 aku nak sgt memberhentikan adam dari menghisap puting ada disini.

sekian...

6 comments:

Mr PenyuBiru said...

Tahniah sebab berjaya! bukan senang tau nak pisahkan anak dgn puting kalu dah biasakan dia.

anak aku yg 1st, dua tahun lebih baru aku dpt pisahkan puting tu.caranya senang je, aku cakap tikus dah bawak larik puting tu dgn suara yg tegas.lepas tu dah tak mintak dah.

anak ke-2 ni, aku tak bagi langsung hisap puting.tapi dia hisap ibu jari tangan dia pula biler nak tido.hehe

:: HUSNA :: said...

penyu.
tq.. mmg bukan senang.. dh bape kali misi ni tertunda. berkat kesabaran ku akhirnya berhasil... hehe

hisap ibu jari tangan lg payah nk stop.. macam mana nk ckp kt dia tikus bawak lari ibu jari... hoho~

Dimple said...

wah hebatt..tahniah2..

:: HUSNA :: said...

dimple.
tq2..

mamaadam said...

Hai!!! hehe tak perasan lak husna ada blog ni, ape citer.. sihat? kita link husna nanti k, anak kita sama la nama Adam :)

:: HUSNA :: said...

mamaadam.
ye la, aku pon x perasan ko ade blog... belek2 punye belek... owh kite kenal rupenyer... hihi..

Iklan LR