Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Friday, December 17, 2010

> kejam ke?

model: aisyah.

aisyah_pukong

jangan salah sangka ye. ini bukan kes penderaan bayi.

ini cara orang banjar tidurkan anak. orang banjar panggil ‘pukong’. kalau tidur stail mcm ni, baby boleh tidur dengan lena dengan jangka masa yang panjang. takde la sekejap-sekejap terjaga. kiranya macam ada orang peluk dia la.

dulu, kami adik-beradik semua pernah kena macam ni. tapi kalau sesiapa yang tak pernah buat, jangan sesekali mencuba. kang patah riuk pulak baby dibuatnya. sbb mak saya kata ada teknik-teknik cara nak dudukkan baby dan cara ikatan tu.

10 comments:

Diamilikku said...

wahh..serius husna..nih first time akak tgk...impressing...memang tak penah langsung lah bukan setakat tgk tak penah tahu pun...

:: HUSNA :: said...

hehe...
kalau org banjar mesti tau..
tp rasa kesiankan kt bby tu..

Tukang cerita said...

akak pnah tgk situasi ni...mula2 tkejut, tp tgk baby tu selesa je... :)))

yuyuhidayah said...

hehe..bagitau la kak cara nak buat pukong tu..nak praktik kt auni..

MiftahulMadihah said...

erin dulu pon kuat nangis, pengasuh tu pon wat cmni...die dh biase...kite nak tiru xreti...skrg dh kurg nangis sket...

eB@mamaAerish'n'Aed said...

ooo ye ker?... hu2... eB takot la tgk... x besa... >_<

Farra said...

husna,biras farra yang sekampung ngan husna tu mmg tidokan anak dia cenggini..mmg berkesan n bb leh tido lama..

wantie said...

hahaha.. sama la kita. kecik kecik dulu tido cenggini la.

Tapi tak pandai nak buat sendiri pukong ni.

sesekali je mak buat tuk Aleesya.yang berdarah banjar ni pun takut patah riuk. apalagi yang tidak.

umi h said...

cuba tunjuk tutorial cara nk pukong baby,nk sgt buat rp takut patah lak pinggang baby tu..

umi h said...

cuba tunjuk tutorial cara nk pukong baby,nk sgt buat rp takut patah lak pinggang baby tu..

Iklan LR