Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Friday, August 20, 2010

> tempe sinonim dengan orang jawa

selalunya, orang goreng tempe macam tu je kan. tak pun goreng celup dengan telur atau tepung tempura. meh kita buat kelainan sikit. goreng tempe dengan bawang putih. tak tau le korang dah pernah cuba ke belum.resepi senang giler ni mak mentua kakak aku yang ajar. aku memang suke. kena betul dengan selera aku.



mula-mula potong tempe. tumbuk bawang putih. masukkan sikit garam dan serbuk kunyit. dah selesai gaulkan dengan tempe yang dah dipotong tadi. sekarang boleh la goreng macam biasa. dah masak boleh terus hidang. makan dengan nasi putih sedap, makan macam tu pun sedap.



selamat mencuba. hehe…



Picture 004

4 comments:

Dimple said...

nampak sedap, tapi aku dan amy tak makan tempe. ini jawa kacuk sudah. hehe.

:: HUSNA :: said...

si amy yg jawa pun x pandai mkn tempe? konpius aku. tempe sedapp. cuba la..

Diamilikku said...

akak campur biji rempah ngan jintan masa tumbuk tuh..kasi lagi berempah sikit..tapi memang sedap laa...but most of the time..buat sambal tempe ikan bilis je

Rashid said...

salam

tempe? adoiii.. naper le saya sejak zaman budak-budak hingga sekarang tak boleh makan tempe? kalau susu soya tu ketagih pula.. hehe

Iklan LR