Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Friday, February 8, 2013

> gemuk tak?

salam.

saya rasa berat badan saya makin naik. kalau tengok dari luaran memang macam nampak kecil molek je saya ni. tapi banyak seluar saya dah mula ketat-ketat sikit tang perut dan paha. huawaaa.. rasa nak nangis laju-laju. last saya timbang berat badan rasanya 50kg. beratkan. macam tak percaya. hehe. entah-entah sekarang makin naik. tak sanggup rasanya nak pegi cari penimbang. tak sanggup nak terima kenyataan. dulu masa bujang, nak dapat berat 40kg pun susah.

saya memang tak cerewet sangat pasal makan. ibarat pepatah, tolak batu dengan kayu je. tambah-tambah dah jadi suri rumah sepenuh masa ni. asyik fikir pasal makan saja. fikir, pagi nak masak menu ape? tengahari nak makan ape? menu petang lagi? malam nak masak ape? makan, makan, makanan…

selera makan saya memang tip top. makan nasi dengan kicap dan telur goreng pun buat saya berselera. itu belum lagi kalau balik kampung makan masakan mak, lagi la menjadi-jadi dibuatnya. kalau makan tak bertambah tak sah rasanya.

sekarang dah mula risau dengan berat badan ni. paling risau tang perut la. dah lama berazam tak nak makan malam, tapi selalu tewas dengan nafsu makan ni. hehe… susah betul nak displinkan diri. cuba jugak untuk kurangkan kuantiti nasi yang diambil. harap-harap berjaya. kalau dapat turunkan berat badan ke 45kg kan best… tapi malas betul nak diet-diet ni. nak diet yg ekstrem-ekstrem lagi la tak mampu… huaawaaaa… apo nak buek ni?

No comments:

Iklan LR