Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Friday, February 22, 2013

> basikal hijau basikal merah

salam.

DSC00910

Yeay! alif dah pandai kayuh basikal. tapi kayuhan hanya separuh bulatan. kadang-kadang tak sampai 180 darjah pun. hehe. jadila kan untuk umur seusia alif. kalau sebelum ni asyik kayuh kebelakang saja. mane la nak jalan basikal tu kan. control stereng masih lemah. habis semua mau dilanggarnya. alif hanya mewarisi basikal abang. main pun hanya dalam rumah.

untuk adam, abah belikan basikal baru. siap ada loceng lagi (yang ni memang request dari adam). saiz besar sikit dari yang lama. tapi masalahnya adam tak pandai imbang basikal, masih perlu menggunakan roda tambahan. kawan-kawan sebaya adam semua dah pandai naik basikal tanpa roda tambahan. kalau main lumba-lumba, adam mesti last sekali. bila ada roda tambahan ni, kayuhan jadi berat. kesian adam. insyaallah kalau ada masa yang sesuai, mama dan abah ajar adam okay!

DSC00908

No comments:

Iklan LR