Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Monday, September 10, 2012

> cornflakes madu

salam.i ni.

syawal dah nak habis, saya baru terhegeh-hegeh nak buat kuih raya. kuih raya paling senang pulak tu. sebenarnya buat untuk sambut birthday adam hari ni. Adam dah genap 5 tahun tau hari ni.

resepi cornflakes madu ni dapat dari kawan GMI saya. masa saya belajar kat GMI dulu, kawan saya ni ada bawa untuk bagi kami rasa. sedap. dari situ saya mintak resepi. setiap kali raya, resepi cornflakes madu dia ni la kami adik-beradik buat untuk dijamu pada tetamu di kg saya di trolak, perak. tiap-tiap tahun okay. thank you As sabrina. moga Allah beri ganjaran di atas ilmu yg kamu berikan ini.



















resepi cornflakes madu

bahan-bahan
- 1 cawan gula
- 1 buku butter
- 6 sudu madu
- 1 kotak cornflakes

cara-cara
1. cairkan gula di dalam periuk
2. masukkan butter, kacau sehingga cair
3. masukkan madu dan cornflakes. kacau biarsemua sebati.
4. tutup api, angkat dan masukkan ke dalam kertas kuih seperti diatas.



No comments:

Iklan LR