Mukadimah

بسم الله الرحمن الرحيم & السلام عليكم
bismillahirrahmanirrahim & assalamualaikum...
Blog ini adalah blog persendirian. Mana-mana artikel dan gambar tidak boleh disalin dalam ape jua bentuk rupa sekalipun. Terima kasih diatas kerjasama anda.



Thursday, September 3, 2009

> masakan lagi... jgn jemu ye

Sejak ramadhan ni asyik2 entri masakan je kan…
Mesti ade yg dh boring…
Lagi pulak takde cite menarik la nak dikongsi…
Ini je yang ade...
At least terupdate jgk le my blog ni kan...
Dah mcm blog resepi pon ade…
Tapi tak layak lagi la aku nak share resepi ngan korang2 sume…
Masih diperingkat belajo..
Tu ar…
Dulu2 time muda remaja….
Taknak belajar masak..
Dh kahwin…
Jenuh bukak buku, search internet cari resepi

Ni masakan berbuka semalam…
Asam pedas daging simple (utk org2 yg malas.. hehe)


Asam pedas ni mmg simple…
Bahan yg diguna pon tak byk…
Guna mana yang ade je kat dapor tu…

Bahan2
Daging
Asam keping
Bawang merah - dikisar
Bawang putih - dikisar
Halia - dikisar
Cili merah - dikisar
Cili padi - dikisar
Daun kesum
Air
Garam & perasa

Cara-cara
1. Potong daging nipis2. basuh dan ketepikan
2. tumis bahan kisar
3. masukkan asam keeping
4. masukkan daging
5. masukkan air
6. masak biar daging empuk… (kalau daging liat lagi tambah air)
7. bila daging sudah empuk, kuah agak pekat masukkan garam & perasa
8. masukkan daun kesum
9. dah siap…

Mcm mana?
Senang kan…
Dah selesai masak asam pedas tu…
Goreng kailan ikan masin pulak



Iklan LR